zaterdag 18 mei 2013

huishouden op vakantie

Deze instructie kreeg ik voor het afronden van mijn verblijf in een vakantiehuisje afgelopen week:

http://youtu.be/M4hKdE-YCUI

Als je met kinderen op vakantie bent dan valt er heel wat te doen die laatste ochtend.

Zelf kan ik het gelukkig simpeler houden.
Zo doe ik mijn schoenen uit bij de voordeur, dat scheelt vuil in huis.
Mijn tanden poetsen doe ik bij het aanrecht, dan hoef ik de wastafel niet schoon te maken.
En ik ga echt niet het hele huisje dweilen.
Alleen waar evt nodig is.
Tot nu toe heeft het gewerkt, want ik krijg altijd mijn borg helemaal terug.
(Soms zou ik willen dat mijn thuishuishouden net zo simpel was als op vakantie)

Omdat ik zo licht mogelijk moet reizen, met rugzak in het openbaar vervoer, ben ik aardig practisch geworden.
Zo kun je ook prima afwassen en even een vakantiewasje doen met shampoo of stukje zeep.
als het even kan neem ik alleen een reclameminiflesje  en/of gastenzeepje mee.

Omdat parkwinkels zelden ingesteld zijn op alleengangers en je dus van het meeste alleen grote porties kunt krijgen, neem ik ook altijd een eenpersoonsportie macaroni, rijst, aardappelen en een zakje aardappelpuree mee.
Net als een paar theezakjes, oploskoffie en oplossoepje.
Mijn maaltijden vul ik dan aan met in de winkel aanwezige groente en vlees.
Hoewel ik dan wel genoodzaakt ben om daarvan meerdere dagen dezelfde groente en vlees te eten, wordt elke maaltijd toch anders doordat de basis elke dag verschilt.

Om het mezelf nog makkelijker te maken neem ik kleding mee in kleuren die na thuiskomst samen in één was kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten