vrijdag 3 mei 2013

Kalk

Als ik in Noord Holland een paar keer per jaar m'n kranen ontkalkte was dat genoeg.
Ik dacht altijd dat ik in een kalkrijk water gebied woonde, maar sinds ik in Brabant woon weet ik beter.
Niets dat hier zo snel aanjongt als kalk.
De kranen van de douche kan ik zo ongeveer om de dag bewerken met een antikalkproduct.
De tegeltjes in de badkamer zijn een instinker.
Ze zijn wit, dus je ziet het niet, maar je voelt het wel.
Ze horen glad en glanzend te zijn, maar zijn binnen de kortste keren stroef als schuurpapier.
Zou er iets bestaan dat aanslag op tegels voorkomt?

Nieuwste kalkblunder van ondergetekende is  het mooie kristallen schaaltje, dat zo leuk staat met drijfkaarsjes, maar er nu uit ziet om te huilen.
Agressieve middelen mag je op kristal niet gebruiken.
De vaatwasser is uit den boze.
Schuursponsje lijkt me niet verstandig.


Een speurtochtje op internet levert op:
Steradent
1 deel zout op 10 delen lauw water
water met 1/3 azijn en nachtje laten staan
water met aardappelschillen
water met een mengsel van zeezout, stukjes aardappel en witte wijnazijn (24 uur laten staan)
cola
osmose water
sopje met glansspoelmiddel voor de vaatwasser (dus NIET in de vaatwasser)

Ik ga het eea uitproberen
Wordt vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten