vrijdag 20 januari 2017

Appelfloppen



Al jaren maak ik bij tijd en wijle mijn "beroemde" appelfloppen.
Ze zijn makkelijk te maken en erg lekker.
Dus toen ik een kennis beloofde wat lekkers voor haar te maken, was dat een mooi moment om het met de low fat fryer te proberen.
Ik maakte er maar gelijk acht op twee lagen.
Maar dat bleek niet zo'n goed idee.
De twee achterste op het bovenste rek brandde al snel aan.
De twee voorste werden maar half gaar en de vier op het onderste rek helemaal niet.
Achteraf logisch omdat het bakpapier op het bovenste rek de boel af sloot.
Met wat kunst en vliegwerk kreeg ik het nog weer op orde.




 De twee aangebrandde heb ik het goede gedeelte zelf lekker van op gegeten.

Volgende keer doe ik het zo:
Vier floppen 10 min. op 225°C op bakpapier op het onderste rek.
Halfverwege draai ik het het rek zo dat de achterste floppen voor komen
Dan keren en nog 5-10 min de achterkant afbakken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten