woensdag 8 februari 2017

Zuurkoolfloppen

.

 Bijgerecht voor 4 personen of hoofdgerecht voor 2 personen:

8 plakjes bladerdeeg
250 gram zuurkool
Klein blikje ananasstukjes
Halve rookworst
Handje rozijnen
Gemalen beschuitje of wat kant en klare paneermeel

Wel de rozijnen in warm water.
Laat de zuurkool en de ananas goed uitlekken.
Knijp daarna de zuurkool goed uit en dep de ananas met keukenpapier of een schone theedoek om zoveel mogelijk vocht kwijt te raken.
Snij de rookworst in smalle plakjes.
Leg vier plakjes bladerdeeg op een stuk bakpapier.
Bestrooi ze met paneelmeel.
Meng de zuurkool, ananas, rozijnen en rookworst door elkaar en verdeel het mengsel over de plakjes bladerdeeg.
Leg de andere 4 plakjes bladerdeeg nog bevroren hier boven op.
Je kunt nu kiezen of je ze eerst laat ontdooien en aan de onderste plakjes plakt met een beetje water of dat je ze zo in de low fat fryer zet.
Ik heb ze er zo in gezet op het mandje op het onderste rekje.
Dat past maar net aan.
15 min op 225 bakken.
Dan keren en nog eens 10 min.


Dat keren is best lastig.
En doe je natuurlijk buiten de fryer.
Ik heb het tweede mandje onderste boven over de floppen gezet en daarna beide mandjes met behulp van twee pannenlappen omgekeerd.


Dit recept is gebaseerd op de zuurkoolstrudel van Joke.
Maar ik heb er mijn eigen draai aan gegeven.

Ik ben niet zo'n experimenteerder, maar het was een geslaagde poging!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten